maanantai 26. joulukuuta 2016

Kyllikki Villa - Vanhan rouvan lokikirja

Tuassiisa kerran, arvoisa suomen paras äänikirjabloggari on jättänyt kannet lukematta ja hankkinut

kirjan pelkän otsikon perusteella. No kyllä mulla tietysti joku pikkuaavistus tästä oli mutta ei kuitenkaan mitään sellaista oikeaa ja metsään mentiin.

Tämä kirja on Kyllikki Villan päiväkirjojen litterointi ja siistiminen eli kertoo hänen tekemistään aivan ihastuttavasti maailman matkoista. Hän matkusteli ympäri maailmaa rahtilaivoissa! Täähän on siis jotain mistä mä olen itse haaveillut aina. Tämä kirja alkoikin niin mahtavasti lainauksilla jossa kuvataan miten matkustelussa tärkeintä on nimenomaan matkustelu, ei päämäärä.

Tässä kirjassa kuvataan hänen vanhoilla päivillään etekemästä etelä-amerikan matkasta, fiiliksistä ja kokemukista. Het lyön ennakkopisteitä niin että riittää.

Lukija on hyvä ja ääni selkeä. Lukutapa sujuva. Jostain syystä äänitys on sen sijaan kuin jonkun mummon kasettimankalla tekemä? Mitähä vttua? Vai hajoaako puhelin?


Ennakkopisteet: 4/5
Pituus: 13h 49min
Nopeus: 1.5x
Linkki: Like
Musiikkisuositus: Electoswing

Keskitunnelmia ja jälkiajatelmia kirjoituksen jälkeen

Lukijan ja kirjoittajan harmoniassa tästä tulee mielenkiintoista kuunneltavaa. Tämä jostain syystä raapii mieltäni vastakarvaan niin että samalla kun tekisi mieli heittää laite seinään ja lopettaa kuuntelu, on pakko jatkaa ja kokea tämä. 

Kyllikki on pienesti neuroottinen ja masentuneisuuteen taipuvainen huolehtija. Huomaan että tämän kirjan päiväkirjanomaisuus ärsyttää minua paljon. Kirja on kuitenkin niin hyvä ja avoimesti kirjoitettu että tätä on ihan pakko jatkaa - tämä on tilaisuus oppia jotain mm. siitä miksi minä otan tämän niin henkilkökohtaisesti. Olisikohan se niin että olen itse huolehtivaisuuteen taipuva neurootikko, mutta en pidä siitä ominaisuudesta itsessäni? 



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti